گفت و گو با رودابه میرالی مدیر مجموعه آموزشی صبرا

گفت و گو با رودابه میرالی مدیر مجموعه آموزشی صبرا

با توجه به کثرت مدرسه ها و مراکز اموزشی در استان البرز معد ود مدرسه هایی هستند که اموزش و و تعلیم و تربیت دینی با رویکرد قرآنی را سر لوحه ی کار خود قرار داده اند .بنابراین می بایست برای داشتن اینده ای بهتر و جامعه ای دینی و اخلاقی فرزندان با اخلاق، با مرام و با معرفت دینی و قرآنی را تحویل جامعه دهیم .در اینجا گفت گوی که با مدیر مجموعه ی آموزشی صبرا که در بحث آموزشی خود رویکرد دینی و قرانی دارند به شرح ذیل میباشد.

فعالیت فرهنگی خود را از چه سالی شروع کردید ؟ به سه بخش کلی تقسیم می شود بخش اول که زمان اغاز سال 1383و فعالیت در جامعه القران و سپس فرهنگسرای قران را شامل می شود که به عنوان استاد حفظ فعالیت می کردم ودر بخش دوم در سال 1378 در مدارس غیر دولتی در سمت معاونت و مدیریت فعالیت داشتیم.در بخش سوم نیز در سال 1397اقدام به تاسیس و راه  اندازی دبیرستان متوسطه ی دوم با رویکرد قرانی کردم که تا این لحظه ادامه دارد.

هدف از ایجاد مدرسه خاص چه بود؟ عواملی چون اوضاع و شرایط حال حاضر جامعه و برخی از مشکلات موجود در این فضا و فقط دغدغه و نگرانی های خانواده های دین مدار نسبت به نوع اموزه های فرزندان شان و مهم تر از همه ادای تکلیف از مهم ترین هدف های ایجاد این مدرسه بوده و هست .

به نظر شما میزان استقبال خانواده ها چگونه بوده است؟  همان طور که مستحضر هستید این مدرسه تقریبا" نوپا و حدود سه سال از تاسیس می گذرد و تبلیغات فراگیر و قابل توجهی نیز انجام نگرفته است و تا این لحظه بیشترین اشنایی و معرفی مدرسه از راه فرد به فرد صورت گرفته است که خدا را شکر تا اینجای کار قابل قبول وبه طور حتم معرفی این مدرسه به افراد زیادی که هنوز بی اطلاع هستند موجب استقبال بسیار بیشتری از شرایط  فعلی خواهد بود

سطح رابطه  معلمان دانش اموزان و اولیای آن ها چگونه است ؟ عنایت و توجه به رعایت اصل ارامش و کرامت انسانی و نظر به این که تعامل بین خانواده و مدرسه از مبانی اصلی و راهبردی به حساب می اید این رابطه بسیار صمیمی و تنگاتنگ است .

ایا شما علاوه بر رویکرد اسلامی و تربیتی به اموزش دانش اموزان نیز توجهی دارید ؟ به طور یقین در زمینه ی علم اموزی و اموختن علم ،پرورش جایگاه ویژه ای نسبت به اموزش دارد و حرف اول را می زند وما برنامه ریزی های بلند مدت و تعامل با مشاوران متخصص در این زمینه  چشم اندازی به وسعت کسب رتبه های عالی کنکور و پرورش متخصصان متعهد و انقلابی را فصل الخطاب برنامه های خود می دانیم .

چه برنامه های تفریحی برای دانش اموزان در نظر گرفته اید ؟ برنامه ی اردوی تربیتی ثابت داریم که از انجام و عدم ترک برنامه جزء خطوط قرمز مجموعه به حساب می آیند :

-شرکت در پیاده روی اربعین 

اردوی راهیان نور که به طور سنواتی و هر ساله برگزار می شود وتا کنون تمامی دانش اموزان در ان حضور داشته اند .

-اردوی شب 22بهمن برگزار می شود ودر آ ن اردو که با هماهنگی و حفاظت کلانتری محل برگزار می شود .تمام دانش اموزان و کارکنان در جمعی صمیمی شب را در مدرسه می گذرانند .این اردو شامل برنامه های آتش بازی و سردادن شعار الله اکبر در محیط مدرسه ، صرف شام، صبحانه و پذیرایی است وصبح روز 22 بهمن همگی در راهپیمایی شرکت می کنیم .هر دو اردو مورد توجه ویژه ی دانش آموزان است.

-علاوه بر موارد نام برده شده ی بالا اردو های تفریحی، گردشی و علمی بنا بر در خواست شورای دانش آموزی نیز برگزار می شود.